Followers


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Becarefull With Your Child 4 X DHA Milk.

I just came back from the 10th. 'Minggu Saham Amanah Malaysia' at Angsana Johor Bahru, with my son and wife. My son does look a litte bit tired as he kept crying everytime the giant "Along Bijak" mascot try to give him sweets, but then smiles is always on his face.

As usual like any other so called awareness function or seminar the business always come first, service second, not to forget the Sponsor Company that would always take advantage.

I remembered a story to share with you guys about how smart our kids this day when it comes to Talking, Honesty and Unit Trust:-

En. Khairy dan keluarga telah lama merancang untuk membuat pelaburan Amanah Saham namun beliau bukanlah dalam golongan orang yang berada. Gaji yang ada pun cukup cukup makan jer, Apatah lagi baru - baru ini akibat kegawatan ekonomi kenaikan pangkat beliau di tangguhkan untuk 4 tahun lagi.

Isteri beliau hanyalah suri rumah sepenuh masa menjaga satu satu nya cahaya mata beliau yang di gelar 'Along'.

Along baru berumur 4 tahun, namun cukup petah berkata kata, khasiat susu lembu 4x DHA amat berkesan di campur susu si isteri yang sejati.. Kecerdikan inilah yang menjadi kebanggaan pasangan Suami Isteri ini.

Suatu Hari En Khairy sekeluarga telah berkunjung ke Pameran Minggu Saham Amanah bagi mencari butiran lanjut berhubung Amanah Saham.

ASB,ASN,ASD,ASW, dan ASG habis semua kaunter telah di perginya namun tiada satu pun yang berpuas di hati dan di setiap kaunter yang di pergi, setiap itu jugalah anak beliau si Along di puji kerana kepetahan si Along, dia pulak yang banyak tanya kepada promoter dan dia lah juga yang menjawab soalan promoter.

Sejuk perut si Ibu.

Dalam keadaan yang agak sesak akibat kehadiran manusia yang makin ramai Khairy terpandang sekumpulan gadis berbaju merah, comel dan seksi, mengenakan pakaian ala gadis grid di SIC, dua kali pandang tak ubah macam Maya Karin Pelakon TV.



Belum sempat membuka langkah Si Anak lebih dulu pergi untuk menanya soalan:

Along: " Akak Seksi buat apa kat sini, sini kan tempat untuk orang jual saham jer.?"

Promoter:" Eh, Akak jual saham lah dik" sambil tersipu cuba menutup tang mana yang patut.
Kurang asam betul budak ni.


" Adik pun nak beli saham ke? Adik pujuklah ayah adik beli saham kat akak ye." sambungnya lagi.

Along: " Bukan nak beli lah, adik nak tanya je" jawab Along lancar

"Lagi pun Ayah dah banyak duit, tiap tiap minggu ayah Along beli Saham Amanah kat kedai kaler Merah macam baju akak ni, Ayah Along kata , Beli Seringgit dapat 200, lagi untung dari beli kat sini."

Alamak!...... sudah masa untuk En.Khairy angkat kaki......

********************************************************

Minggu Saham Amanah Malaysia ke 10 di buka Sehingga Isnin 27 April Ini.
Padang Tempat Letak Kereta, Plaza Angsana, Johor Bahru.

Technorati Profile


0 comments