Followers


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Jawapan Buat Anon

Posted by sarjanhn | 8:01 AM | 0 comments »

Anonymous Fella has kindly left a comment for me yesterday, A long brief one. I would like to share my answer to all sarjanhn reader.

Below is the comment:

Salam,
Jan aku perhatikan engkau asyik hentam negeri pembangkang je,negeri BN apasal egkau tak hentam.Aku tahulah kau penyokong UMNO yang tegar,tapi
dulu engkau kata kalau UMNO tak betul engkau nak tibai,sekarang apasal engkau senyap aje.Hentam lah MB pahang ke,MB Nganu ke,atau KM melako ke atau anak toyol ke....depa tu pun semua perabis beras je.Kena saman 63 juta tu engkau pun senyap aje..kesian orang Pahang dapat MB penyamun.Dah lah penyamun samseng kg dusun pulak tu.Aku nasihatkan engkau ,baik engkau tibai orang2 UMNO yang tak betul tu supaya parti UMNO bertambah kuat.
Aku takut nanti UMNO tinggal nama dan sejarah je.Kalau boleh tu insaf-insaflah ,balik kepangkal jalan sebelum orang Melayu hilang Tanahair di sebabkan puak-puak UMNO ni.Depa peduli apa asal masyuk dah lah .Rakyat depa peduli apa...betul tak?
Kalau perlu jual negara mereka jual peduli apa.Dah 50 tahun lebih Umno hidup aku tengok orang Melayu bertambah tenat.Semua jadi kuli aje termasuklah engkau dan aku dan juga anak-anak kita bakal jadi kuli.Aku tengok orang melayu
dah makin layu dah,asyik kena tindas saja disebabkan oleh orang Melayu sendiri yang semakin tamakkan harta dunia ni.
Saudara Jan,janganlah engkau pejamkan mata je.Fikir-fikirkanlah.... kalau perlu tibai.tibai Jan,jangan tengok parti.Tak betul tibai je..

And this is my answer:-

Waalaikumsalam,

Dear Anon,

Thanx for dropping b
y.

YES I am a member and supporter of UMNO and will always be as long as "Ketuanan Melayu" menjadi titik Perjuangan.

Saya masih ingat apa yang saya pernah perkatakan saya akan bela dn kritik pemimpin UMNO atas dasar Demokrasi. TiBAI TETAP TIBAI.

Penyokong UMNO tidak pernah hipokrit dalam menyatakan sokongan kepada pemimpin UMNO,kami tidak menelan bulat bulat kata pemimpin kami. Jika bukti mengatakan pemimpin kami rasuah kami akan panggil beliau Perasuah (ingat KJ di PWTC) Jika pemimpin kami terbukti tidak bermoral kami akan singkirkan dia dari kuasa ( Banding Rahim Tamby Chik & Eli Wong)

Kemelut di Terengganu adalah masalah UMNO yang perlu dipandang serius, saya masih menanti jawapan terbuka MB berhubung tuduhan yang di lemparkan oleh Adun nya sendiri. Tuduhan yang ada hari ini masih HEARSAY yang heba
t di palu oleh media arus perdana yang kononya bias kepada UMNO, Jika Md Said "Chedih" salah guna kuasa, Ahli UMNO di ruang maya ini sendiri akan lancarkan Perang terhadap beliau dan Jika "Derih Monsoon" yang gila kuasa beliau akan merasa Tsunaminya.

Saudara,
Saya setuju dengan ulasan Saudara bahawa orang di Tanah Melayu bertambah tenat, Kita kita makin terpinggir di bumi sendiri akibat perpecahan politik sesama Melayu. Bangsa pendatang yang di bawa penjajah inggeris lebih kaya dari melayu sendiri, Saudara boleh panggil saya racist jika saudara suka, Namun jika tidak sedar akan hakikat ini sudah tentulah tanah air yang menjadi mangsanya.

Moyang saya sebelah Bapa datang ke tanah Melayu dari Tanah Jawa dan menetap di N.Sembilan, Moyang saya dari sebelah Ibu datang dari Pagar Ruyung menetap di Pahang, berjuang bersama sama Mat Kilau untuk membebaskan Pahang
dari Inggeris, beliau terkorban di tangan bangsat Komunis di Triang.

Orang Melayu hari ini sudah lupa perjuangan Tok Nenek mereka, Suku sakat komunis di jadikan rakan asal kuasa dalam gengaman. Lupakah Saudara asas perjuangan parti sosialis Democratic Action Party.

UMNO tida
k pernah menggadaikan Tanah Melayu yang bergelar Malaysia, Malaysia pernah cuba digadaikan oleh Anwar Ibrahim kepada Yahudi IMF pada 1998. dan sekali lagi hari ini ada bangsa melayu atas Fahaman Pakatan Rakyat cuba menggadaikan Malaysia kepada Yahudi melalui DAP.

Tahukah saudara hubungan langsung DAP dan negara Haram Yahudi Israel melalui Socialist International?. Rakan baik Zionis inilah yang di bela di puji dan di angkat sebagai rakan karib parti Islam PAS. Kerana Gila Kuasa dan Kekayaan atau kerana Agama?

Tak Perlu lagi di cerita tentang PKR, Anwar Ibrahim cukup jelas FREEMASONS nya.

Siapakah yang bersekongkol untuk membuka Pintu Negara kepada Zionis.

Ke mana Hilang Negara Islam Malaysia.

Apa guna memboikot produk Yahudi jika sahabat Zionis yang di pangkah bila mengundi.

Kuasa Rakyat bagaimana yang saudara dahagakan,


Acuan Indonesia atau Thailand atau Rusia atau China.

Ya, hidup saya makan gaji saya percaya begitu juga saudara, adakah taraf hidup kita hari ini berpunca dari UMNO. Atau kelemahan diri kita dalam menggunakan peluang yang di beri.

Jawapannya, lebih mudah menyalahkan orang lain dari mencari kesilapan sendiri.

Hari ini dunia sudah tiada sempadan lagi, Jika bumi Malaysia tidak mampu memberi rezeki saudara masih boleh merantau keluar negeri.

Sarjanhn: K.Toyo & Denan akan saya ulas dlm posting akan dtg.

Soalan Saya : Sanggupkah saudara memperjudikan masa depan Anak & Cucu saudara kepada sahabat Yahudi.

Wallahualam.






0 comments